Wszystkie produkty i usługi wymagają odpowiedniej reklamy, a jej treść i forma powinna być dopasowana do branży, w jakiej funkcjonuje firma, a także grupy docelowej, do której ma zostać skierowana. Tylko uwzględnienie charakterystyki klientów da możliwość optymalnego alokowania środków przeznaczanych na działania marketingowe. Dla większości biznesów najlepszym rozwiązaniem pozostaje skorzystanie reklamy zewnętrznej, która gwarantuje dotarcie do znacznej liczby odbiorców. Odmianą cieszącą się największym powodzeniem i oferującą wysoką skuteczność jest reklama wielkoformatowa, która będzie nie tylko łatwa do zauważenia, ale także stosunkowo trwała i przystępna pod względem kosztów. Przyjrzyjmy się bliżej dostępnym opcjom.
Bilbordy reklamowe
Tradycyjnym środkiem używanym w niemal wszystkich kampaniach outdoorowych są klasyczne billboardy reklamowe. Mają one postać plakatów naklejanych na tablicach umieszczanych w dobrze widocznych miejscach – na samonośnych konstrukcjach ustawianych wzdłuż dróg i ulic, ale także zawieszanych na ścianach budynków czy ogrodzeniach. Ich zaletą jest możliwość częstej zmiany rodzaju prezentowanych treści, a także stosunkowo niski koszt wykonania oraz prosta zmiana zawartości.
Banery reklamowe frontlit
Alternatywą dla plakatów wieszanych na billboardach są tzw. frontlity, czyli wydruki umieszczane na tkaninie wykonanej z włókien poliestrowych. Powstają one w technologii solventowej lub druku UV, co gwarantuje im wysoką trwałość i odporność na czynniki atmosferyczne oraz promieniowanie ultrafioletowe. Wielką zaletą tego rozwiązania jest dobra jakość kolorów oraz odporność na zerwanie i osadzanie się zanieczyszczeń. Tkanina jest wyposażana w rozmieszczone wzdłuż boków oczka, dzięki którym łatwo można ją za pomocą linek zawiesić na dowolnej metalowej konstrukcji o odpowiedniej powierzchni.
Banery reklamowe z siatki mesch
Ciekawą formą wielkoformatowej reklamy zewnętrznej są banery z siatki mesh, które mogą osiągać bardzo duże rozmiary. Jest to osiągalne ze względu na ich ażurową strukturę, która sprawia, iż całość nie jest zbyt ciężka, a przy tym pozwala na przenikanie światła, można więc umieszczać ją również na elewacjach budynków. Taka struktura zwiększa też trwałość i nie powoduje dużego obciążenia całej konstrukcji przez napór wiatru lub jego siłę ssącą. Reklama tego rodzaju może być montowana na budynkach, rusztowaniach, ogrodzeniach, a także różnych konstrukcjach o większych rozmiarach.
Flagi reklamowe
Sposobem na dobrze widoczną reklamę zewnętrzną jest też wywieszenie flag reklamowych. Nadruki wykonane na tkaninach dają niemal nieograniczone możliwości prezentacji treści reklamowych, współgrają też z innymi rozwiązaniami, uzupełniając ich przekaz. Zaletą flag jest dobra widzialność oraz wysoka trwałość.