Efektywne docieranie do potencjalnych klientów z przekazem marketingowym firmy wymaga wykorzystywania różnych dostępnych kanałów, dzięki czemu w istotny sposób zwiększa się prawdopodobieństwo, że zostanie on zauważony i będzie miał szansę wpłynięcia na przyszłe decyzje zakupowe czy to przez zbudowanie świadomości marki, czy też reklamowanie konkretnego produktu lub usługi. Jednym ze sposobów na zwiększenie szans na zwrócenie uwagi osób z grupy docelowej jest umieszczanie komunikatów marketingowych w przestrzeniach je otaczających, a zatem używanie rozmaitych form reklamy zewnętrznej nazywanej również outdoorową.
Tablice – tradycyjne formy reklamy zewnętrznej
Jednym z najstarszych, ale zarazem bardzo efektywnych i opłacalnych pod względem kosztów sposobów na reklamę outdoorową jest wykorzystywanie billboardów reklamowych. Choć określenie to kojarzy się przede wszystkim z reklamą wielkoformatową oraz dużymi konstrukcjami umieszczanymi w dobrze widocznych miejscach oraz oklejanych drukowanymi na papierze lub folii plakatami, to obejmuje również mniejsze tablice reklamowe umieszczane w miejscach, gdzie znajdą się w zasięgu wzroku przechodniów. Mogą przybierać postać metalowych ram, w których umieszcza się wydruk, ale także potykaczy np. rozstawianych displayów czy diapazonów. Efektownym rodzajem, który można zaliczyć do kategorii tablic reklamowych, będą tzw. citylighty, czyli rodzaje kasetonów, w których wydrukowany na cienkiej folii plakat jest podświetlany od tyłu, co sprawia, że staje się lepiej widoczny, a zastosowane kolory żywsze i bardziej rzucające się w oczy.
Banery i siatki – atrakcyjne metody reklamy outdoorowej
Jednym z bardzo efektywnych sposobów na zwrócenie uwagi na przekaz reklamowy jest zadbanie o to, by zajmował on dużą i znakomicie widoczną powierzchnię. Sposobem na osiągnięcie tego celu jest używanie siatek mesh z nadrukiem tworzącym odpowiedni obraz wraz z towarzyszącymi mu hasłami. Siatki tego rodzaju mogą być umieszczane na elewacjach budynków, rusztowaniach budowlanych ustawianych na czas remontu albo specjalnie rozstawianych konstrukcjach metalowych od prostych ramek po elementy skomplikowane i tworzące struktury przestrzenne. Popularne są także wykonane z syntetycznych tkanin banery reklamowe rozpinane na ogrodzeniach, ścianach, w których nie ma okien albo specjalnie przygotowanych ramach.
Flagi reklamowe
Flagi stały się bardzo popularnym sposobem na reklamę, a jednocześnie często także elementem oznaczenia siedziby firmy, który pozwala na łatwiejsze jej odnalezienie. Flagi reklamowe z materiałów wykonanych z tworzyw sztucznych to często także element budowy świadomości marki eksponowany w punkcie sprzedaży. Poza tradycyjnymi flagami wciąganymi na maszty wykorzystuje się również tzw. plażówki, a więc mniejsze flagi umieszczane na ustawianych na ziemi statywach. Używane są także girlandy będące niewielkimi proporczykami złączonymi linką, wieszane zwykle na zewnątrz. Mogą one zawierać np. logo firmy albo mieć kojarzące się z nią barwy.