Rodzaje banerów reklamowych

Reklama zewnętrzna to ważne narzędzie skutecznego marketingu, które jest wykorzystywane zarówno przez rynkowych gigantów, jak i małe oraz średnie firmy działające głównie na rynku lokalnym. Jedną z jej większych zalet jest bogactwo oferowanych możliwości, zarówno jeżeli chodzi o swobodę konstruowania przekazu, jak i wielość opcji dostępnych dla zainteresowanych. Warto jednak pamiętać, że niektóre z rozwiązań są wybierane częściej, ponieważ firmy dostrzegają w nich większy potencjał nie tylko, jeśli chodzi o siłę oddziaływania, ale także tak kluczowy parametr, jak koszt dotarcia do potencjalnego klienta. Wśród różnych opcji na szczególną uwagę zasługują z pewnością banery reklamowe. Przyjrzyjmy się im bliżej i sprawdźmy, co przesądza o ich powodzeniu.

Banery reklamowe frontlit

Podstawowe rodzaje banerów reklamowych używanych najczęściej w działaniach promocyjnych to najprostsze rozwiązanie w postaci tzw. frontlitu, czyli klasycznej tkaniny wykonanej z włókien poliestrowych. Może ona mieć różną gęstość splotu i gramaturę, wyróżniając się jednocześnie znakomitą odpornością na zerwanie i przyjmowanie zabrudzeń. Jest stosunkowo elastyczna i wykazuje się wysoką tolerancją na szeroki zakres temperatur. Jej powierzchnia jest wykończona na biało, co sprawia, że wszystkie nadruki wykonywane w technologii druku solventowego albo druku UV będą miały naturalne kolory o dobrym nasyceniu. Banery tego rodzaju sprawdzają się idealnie tam, gdzie potrzebny jest zadruk jednostronny oraz stosunkowo niewielki koszt wykonania całości. W zależności od konstrukcji, na jakiej mają być wyeksponowane, jako system mocowania stosuje się metalowe oczka, przez które łatwo przełożyć linkę służącą do napięcia i przytwierdzenia materiału albo tunele umieszczane na końcach. Co ważne, tkanina może zostać powleczona warstwą PVC lub w podobny sposób zalaminowana. Podnosi to wytrzymałość mechaniczną, a także pozwala na lepsze radzenie sobie z zabrudzeniami. Banery typu frontlit umieszcza się zwykle na ogrodzeniach lub ścianach budynków, a niekiedy również na przytwierdzanych do nich metalowych konstrukcjach.

Dwustronne banery blockout

Inną często wybieraną opcją jest dwustronny baner blockout. Jest on wykonany z tkaniny z tworzywa sztucznego, która składa się z trzech warstw – środkowej, która zapobiega przedostawaniu się przez jego powierzchnię światła oraz dwóch powłok zewnętrznych umożliwiających przygotowanie nadruków. Za sprawą takiej konstrukcji materiał można dowolnie zadrukowywać bez obawy o to, że napisy czy obrazy będą „przebijać” na drugą stronę. Materiał tego typu sprawdza się świetnie tam, gdzie baner ma być widoczny z obu stron.

Banery z siatki mesch

Kolejnym rodzajem wyrobów sprawdzających się w reklamie outdoorowej są banery z siatki mesh. W tym przypadku materiał ma ażurową strukturę, a więc przypomina płótno o dość rzadkim splocie. Ze względu na to, że otwory są stosunkowo niewielkie w proporcji do powierzchni baneru, nie będą widoczne. Jednocześnie taka konstrukcja sprawia, że siatka nadaje się idealnie tam, gdzie konieczne jest zapewnienie przenikania światła np. przy umieszczaniu na elewacji, w której znajdują się okna. Równie istotny będzie fakt, że otwory zmniejszają obciążenie wiatrem, który może znacznie swobodniej niż w przypadku innych materiałów przepływać przez całą strukturę.

Informacja o Cookies

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zaakceptuj, by korzystać z serwisu.